1. Neden DORMİA?

Aile sıcaklığında bir yuva sunma hedefiyle yola çıkan DORMİA, kaliteli, güvenli ve konforlu her türlü hizmetiyle ve 4500 metrekare sosyal yaşam alanlarıyla bir yurtta ihtiyaç duyulandan daha fazlasını öğrencilerine sağlıyor. DORMİA, öğrencilere üniversite öğrenimleri boyunca sürekli olarak kalabilecekleri, ev sıcaklığında bir yaşam alanı sunmayı hedefliyor. 

 
 

2. Rezervasyon yaptırmadan önce gelip DORMİA’yı görmem mümkün mü?

DORMİA’yı istediğiniz zaman gelip görebilirsiniz. Bunun için This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. adresine iletişim bilgilerinizi yollayarak randevu almanız yeterlidir.

 
 

3. Yurt başvuruları sırasında hangi evraklar gerekli?

Öğrenci nüfus cüzdanı fotokopisi
Sağlık raporu
Adli sicil kaydı
İkametgâh belgesi
Son 6 ay içerisinde çektirilmiş 4 adet öğrenci fotoğrafı
Öğrenci kimlik fotokopisi veya öğrenci belgesi
Veli kimlik fotokopisi
Yabancı uyruklu öğrenciler için Emniyet Müdürlüğü’nden alınacak Türkiye’de oturma izni verildiğine ilişkin izin belgesi ile pasaportunun onaylı fotokopisi
Başvuru formu
Sözleşme

 
 

4. Belirtilen oda fiyatlarına neler dahil?

DORMİA oda fiyatlarına; kablolu/kablosuz yüksek hızda internet erişimi, elektrik, kesintisiz sıcak su, merkezi ısıtma, kartlı giriş sistemi, dahili telefon, teknik destek, hobi mutfağı kullanımı, ütü odası kullanımı, çalışma salonları, TV/DVD odası, eğlence/dinlenme odası, spor salonu, toplantı salonu, çizim atölyesi, oda temizliği, nevresim değişimi, resepsiyon hizmeti, posta ve 7/24 güvenlik dahildir.

 
 

5. DORMİA’nın öğrenci kapasitesi ne kadardır?

DORMİA’da, iki kişilik standart oda, 3+1, 4+1 ve tek kişilik oda tipleri ile toplamda 381 oda mevcut. Toplam yatak kapasitesi 752’dir.

 
 

6. Oda tipleri nelerdir? Kendim seçim yapabiliyor muyum?

Odaların %82’si standart iki kişilik odalar olup, tek kişilik çatı katı, 3+1 ve 4+1 tipinde odalar mevcuttur. Web sitemizden oda tiplerinin bilgi ve fotoğraflarına ulaşabilirsiniz. This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. adresine mail atıp, daha detaylı bilgi talep edebilirsiniz. Rezervasyon döneminde yerimiz olduğu takdirde istediğiniz oda tipini seçebilirsiniz.

 

7. Odamda ihtiyacım olan her şey var mı?

DORMİA’ya gelirken yanında sadece bavulunu getirmen yeterlidir. Odalarda çalışma ünitesi, sandalye,kilitli gardırop,kişisel kasa, masa lambası, boy aynası ve Led TV mevcuttur. Ayrıca, tüm öğrenciler için alez, çarşaf, nevresim, yorgan, yastık ve yastık kılıfı DORMİA tarafından sağlanmaktadır.

 
 

8. Bavuluma neler koymalıyım?

Kişisel eşyalar, havlu, bornoz vb. malzemelerinizi ve ayrıca sabun, şampuan, duş jeli ve tuvalet kağıdı gibi kişisel bakım ve temizlik ürünlerinizi birlikte getirmeniz uygun olacaktır.

 
 

9. DORMİA’ya başvurumu ne zaman ve nasıl yapabilirim?

Yurt başvurunuzu istediğiniz zaman www.dormia.com.tr adresinden veya DORMİA’ya bizzat gelerek yapabilirsiniz.

 
 

10. DORMİA’ya kayıtlar dönemlik mi yıllık mı olacak?

Öğrenciler yurt kayıtlarını “Dönemlik Kayıt” ya da “Yıllık Kayıt” olmak üzere 2 farklı şekilde yapabilirler. .

 
 

11. “Dönemlik Kayıt” ve “Yıllık Kayıt” nedir?

"Dönemlik Kayıt” Güz ve Bahar olarak 2 dönem şeklinde yapılır. Güz Dönemi Eylül – Ocak aylarını kapsayan 5 aylık süredir. Bahar Dönemi ise Şubat – Haziran aylarını kapsayan 5 aylık süredir. “Yıllık Kayıt” ise Güz ve Bahar dönemlerini içeren 10 aylık süreyi kapsar. Öğrenciler arzularına göre dönemlik veya yıllık kayıt yaptırabilirler.

 
 

12. Yaz Döneminde de yurtta kalabiliyor muyum?

Yaz Dönemi Temmuz ve Ağustos aylarını kapsar. Yaz okulu veya geçerli sebepleri olan öğrenciler Yurt Müdürlüğü tarafından belirlenen oda fiyatlarından konaklama yapabilirler.

 

13. Yurt başvurumun geçerli sayılması için koşullar nelerdir?

Yurt başvurusunun geçerli olması için yükseköğretim öğrencisi olma zorunluluğu vardır. Yükseköğretim öğrencisi olan herkes yurtta konaklamak için başvuru yapabilir.

 
 

14. Yurtta konaklayabilmek için yapmam gerekenler nelerdir?

Yurtta konaklamak için istenen evrakların eksiksiz olarak tamamlanması, oda konaklama ve depozito ücretlerinin ödenmesi yeterli olacaktır.

 
 

15. Oda ve depozito ücret ödemelerini nasıl yapabilirim?

Ödemenizi peşin, havale / EFT , kredili mevduat hesabı ya da kredi kartı ile (peşin yada taksitli) yapabilirsiniz. Depozito peşin olarak ödenir.

 
 

16. Oda ve depozito ücretleri her yıl aynı mı kalacak?

Her eğitim yılına ait yurt ve depozito ücreti akademik yıl başlamadan önce Yurt Müdürlüğü tarafından ilan edilir. Öğrenci ile yapılan sözleşme üzerinde yazan ücret, sözleşmede belirtilen süre boyunca geçerlidir.

 
 

17. Depozito ücreti ne kadar ve yurttan ayrılmam durumunda geri alabilir miyim?

Depozito 1 aylık oda ücreti kadardır ve peşin olarak ödenir. Herhangi bir zarar olmaması ve talep edilmesi durumunda, depozito ücreti en geç 1 ay içinde öğrencinin banka hesabına iade edilir.

 
 

18. Yurt binasında herhangi bir yere ve/veya odada bulunan demirbaşlara zarar vermem durumunda nasıl bir uygulama söz konusu?

Dönem veya yıl sonunda çıkış yapan öğrencinin oda da bulunan demirbaşlara ve/veya yapıya zarar verdiği tespit edilmesi durumunda, teknik birimin yapacağı değerlendirme sonucunda oluşacak bedel, öğrencinin depozitosundan tazmin edilir. Çift veya daha fazla yataklı odalarda hasara neden olan öğrencinin belirlenememesi durumunda, oda kaç kişilik ise hasar bedeli kişi sayısına bölünerek eşit şekilde tazmin edilir. Ayrıca ortak alanlarda bulunan demirbaş ve/veya yapılara verilen zararlar da yine ilgili öğrenci veya öğrenciler tarafından yukarıda belirtilen yöntem ile tazmin edilir.

 
 

19. Sözleşmenin iptal edilmesi durumunda oda ücretimi geri alabilir miyim?

Yurda kayıt yaptıran öğrenci, mücbir sebepler dışında ayrılmayı talep ettiğinde ödediği ücreti geri alamaz.

 

20. Yurt konaklama kayıt işlemi için iptal süresi ve cezası nedir?

Gerek dönemlik gerekse yıllık kayıt yapan öğrencinin odasını teslim almadan 30 gün öncesine kadar iptal etmesi durumunda oda ücreti ve depozito iade edilir. Bunun dışındaki durumlarda depozito veya oda ücreti iadesi söz konusu değildir.

 
 

21. İptal ettiğim kayıt için iade prosedürü nasıldır?

Herhangi bir ücret iadesi durumu, yukarıda belirtilen iptal şartlarına bağlı olarak belirlenir. Ücret iadesi için uygulanan ödeme metodu, ödeme yapmak için kullanmış olduğunuz metot ile aynı olur.

 
 

22. Giriş yaptıktan sonra oda değişikliği yapabilir miyim?

Oda değişikliği talebi, bireysel olarak ve odanın uygunluk durumuna bağlı olarak değerlendirilir. Bu tip bir talep olduğunda, This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. adresine mail göndermeniz yeterli olacaktır. Uygunluğa göre başka odaya transfer olma imkanınız olabilir. Oda değişikliğinden doğan fiyat farkı, konaklama süresine orantılı olarak hesaplanır ve değişiklik tarihinden itibaren geçerli olur.

 
 

23. İstediğim kişi ile aynı odada kalabilir miyim?

Uygunluk durumuna bağlı olarak arkadaşı ile kalmak isteyenlerin talepleri olumlu olarak değerlendirilir.

 
 

24. Oda giriş ve çıkış işlemlerini yapmam gerekiyor mu?

Her öğrenci giriş işlemleri sırasında giriş formunu, çıkış işlemleri sırasında çıkış formunu doldurarak çıkış yapmak zorundadır.

 
 

25. Oda kartı ücretli mi?

Her öğrenciye, giriş işlemleri sırasında kendi odasına ait oda kartı ücretsiz olarak teslim edilir. Oda kartının kaybedilmesi durumunda her bir yeni kart için 40 TL ücret tazmin edilir.

 

26. Oda temizliği hizmeti var mı?

DORMİA’da temizlik hizmeti konusunda uzman olan firma görevlileri tarafından gerçekleştirilir. Kat görevlileri, her gün ortak alanları, haftada bir defa odaları temizler.

 
 

27. Odada bulunan tekstil malzemeleri ve perdeler yıkanıyor mu?

Öğrencilere verilen nevresim takımları, haftada bir değiştirilir. Tül ve perdeler dönemlik olarak temizlenir.

 
 

28. Odamda teknik bir sorun olduğunda kimi arayacağım?

Tüm ortak alanlar ve öğrencilerin odaları ile ilgili bakım ve onarım hizmetleri 7/24 ivedi olarak verilmektedir. Herhangi bir talep/arıza çalışan personellerimiz ve öğrencilerimizin kullanıma sunduğumuz SC (Support Center) yazılımı ile anlık olarak iletilebilmektedir. İletilen talep ve/veya arızalar SC’den sorumlu personellerimiz tarafından en kısa sürede çözümlenir. Acil durumlarda ise SC yerine resepsiyona bildirebilirsiniz. İletilen tüm sorunlar Yurt Sorumluları tarafından ilgili departmanlara transfer edilerek sorunun giderilmesi sağlanır.

 
 

29. Çamaşırhane hizmetinden nasıl yararlanabilirim?

DORMİA’da çamaşırhane bulunmaktadır.Çamaşırhane hizmetimiz uzman bir işletme tarafından ücretli olarak gerçekleştirilmektedir. Ayrıntılı bilgi için lobi katında bulunan resepsiyondaki Yurt Sorumlularına danışabilirler.

 
 

30. Yurtta sosyal alanlar mevcut mudur?

Ders çalışma salonları, TV/DVD odaları, eğlence/dinlenme odası, spor salonu, toplantı salonu, ışıklı çizim masalarının bulunduğu çizim atölyesi gibi sosyal alanlar mevcuttur. Öğrenciler bu alanlardan ücretsiz olarak yararlanabilirler.

 
 

31. Yurtta yemek ihtiyacını nasıl karşılayabilirim?

DORMİA yemek konusunda zengin içerikler sunmaktadır. Lobinin bir alt katında bulunan yemekhane sabah, öğle ve akşam yemekleri ile hizmet vermektedir. Aynı katta hizmet veren bir kantin de bulunmaktadır. Lobi katında ise kafeterya mevcuttur

 

32. Başka ne gibi hizmetleriniz var?

Tüm bunların dışında DORMİA içinde fotokopi, kuaför ve market gibi hizmetlerden de ücretli olarak yararlanabilirsiniz. Kartlı sistem mevcuttur. Kart sistemi ile ilgili detaylı bilgiyi resepsiyonda bulunan yurt sorumlularından alabilirsiniz.

 
 

33. Yurtta güvenlik hizmeti var mı?

DORMİA 7/24 güvenlik görevlileri ve kapalı devre kamera sistemi ile izlenmektedir.

 
 

34.Revir bulunmakta mıdır?

Yönetmelik gereği iki yataklı revir odamız bulunmaktadır.

 
 

35. Yurtta yaşam kuralları var mıdır?

Öğrenciler yurtta konaklamaya başladıklarından itibaren kendilerine yurt girişi yaptıkları esnada verilen ve içeriğinde yurtla ilgili disiplin kurallarını da içeren “ÖĞRENCİ KONAKLAMA ESASLARI” dokümanında belirtilmiş olan maddelerden sorumludur ve dikkate almak zorundadır.

 
 

36. Evcil hayvan getirebilir miyim?

DORMİA’da evcil hayvan barındırmak/beslemek kesinlikle yasaktır.

 
 

37. Yurda giriş-çıkış saati kısıtlaması var mıdır?

Tüm öğrenciler gece en geç saat 24:00’a kadar yurda giriş yapmak zorundadır. Ön bilgilendirme yaparak ve geçerli bir sebep göstererek belirtilen zaman Yurt Müdürlüğü tarafından esnetilebilir.

 
 

38. Ziyaretçimin yurda gelmesi mümkün müdür?

Öğrenciler 10:00 - 23:00 saatleri arasında DORMİA’ya ziyaretçilerini getirebilir. Gelen ziyaretçilerin en geç 23:00’te yurttan çıkış yapmaları zorunludur.

 

39. Dışarıdan herhangi bir arkadaşımı odamda konaklatabilir miyim?

Yurtta konaklayan öğrencilerimizin arkadaşları, öğrenci olduğunu belgelemeleri durumunda, Yurt Müdürlüğünün onayı koşuluyla ve müsaitlik olması durumunda ücret karşılığı konaklayabilir.

 
 

40. Yemek yapabileceğim bir yer var mı?

Hobi mutfaklarımız yemekhane alanının içinde tamamlanmak üzere olup öğrencilerimizin hizmetine çok yakın zamanda sunulacaktır. Mutfaklar, basit ve pratik yemek pişirme amacı ile tasarlanmıştır. Mutfak kullanımı sırasında mutfakta belirtilen uyarılara uymak ve sizden sonraki mutfağı kullanan misafirler için de hijyen kuralları çerçevesinde hareket etmelerini bekliyoruz. Öğrenciler -1. katta bulunan geçici hobi mutfak alanını kullanabilirler.

 
 

41. Elektrik, su gibi faturaları ben mi ödeyeceğim?

Elektrik, su, ısınma giderleri oda fiyatına dahildir.

 
 

42. İçeride sigara içebilir miyim?

DORMİA binaları içindeki odalarda ve tüm kapalı alanlarda sigara ve diğer tütün ürünlerinin kullanımı 4207 No’lu yasa gereği yasaktır. Kural ihlalinde yasanın gerektirdiği yaptırımlar ve “YURT KONAKLAMA ESASLARI”nda yazılanlar uygulanır.

 
 

43. Odamda kullanmadığım eşyalarımı tutabileceğim bir yer var mı?

Öğrenciler dönem içi kullanmak istemedikleri ve/veya dönem-yıl sonunda beraberinde götürmek istemedikleri eşyalarını -2. katta bulunan kişiye özel depo alanında muhafaza edebilirler.

 
f

44. DORMİA’de alışveriş yapabileceğim yerler var mı?

-1. katta ihtiyaçlarınızı karşılayabileceğiniz bir market bulunmaktadır.

 

45.Ortak alanlara dışarıdan arkadaşlarım gelebilir mi?

Erkek misafirleriniz ile lobide ve burada bulunan terasta zaman geçirebilirsiniz. Kız arkadaşlarınız ise sizinle beraber tüm ortak alanları (spor salonu hariç) kullanabilir. Tüm misafirlerin oda katlarına çıkmaları yasaktır.

 
 

46. Hızlı internet var mı?

DORMİA’da kablosuz fiber ile yüksek hızda internet bağlantısına sahip olacaksınız. Dilerseniz diğer internet opsiyonları hakkında da detaylı bilgiyi resepsiyondan alabilirsiniz.

 
 

47. Dışarıdan yemek sipariş edebiliyor muyum?

Dışarıdan yemek siparişi vermek mümkündür. Yemek siparişi verdiğiniz takdirde, siparişiniz vardığında resepsiyon, odanızı arayarak sizi bilgilendirecektir. Bu durumda siparişinizi bina girişinde bekleyen ilgili kişiden teslim alabilirsiniz. Firmaların siparişi odalara kadar getirmesi yasaktır.

 
 

48. Odalarda telefon var mı?

Evet, tüm odalarda telefon mevcuttur. Öğrencilerin aileleri DORMİA’yı aradığında, lobideki görevliler vakit kaybetmeden oda numarasıyla aramayı öğrenciye yönlendirebilmektedirler. DORMİA içindeki odaları direkt olarak oda numarasını girerek arayabiliyorsunuz. Aynı zamanda öğrencilerimiz “0” ı tuşlayarak direkt olarak resepsiyona ulaşabilirler.

 
 

49. Yurt ne zaman faaliyete geçecektir? Deprem Yönetmeliğine uygun mu?

2014 senesinde deprem yönetmeliğine uygun olarak inşaatına başlanmış olan DORMİA, Eylül 2016’da hizmet vermeye başlamıştır.

 
 

50. Şehir merkezine ulaşım var mı?

Minibüs ve otobüs duraklarına yürüme mesafesinde bulunan DORMİA, 2018 yılında hizmete girecek ve yurt binasına yürüme mesafesinde bulunacak metro durağı ile İstanbul içindeki tüm bölgelere kolaylıkla ulaşabileceğiniz merkezi bir konuma sahiptir.

 
 

51. Yaz tatili dönemlerinde DORMİA’da kalabilir miyim?

Yurdumuz olağanüstü durumlar olmadığı takdirde 365 gün açıktır. Yaz okulu, staj vb. durumlarda yazın yurtta yurt yönetiminin belirleyeceği fiyatlar üzerinden konaklayabilirsiniz.

 
 

52. Oda temizliğini kendimiz mi yapmalıyız?

Oda temizliği hazırlanan programa göre temizlik personellerimiz tarafından haftada 1 kez yapılmaktadır. Bunun haricinde her öğrenci kendi odasını temiz tutmakla yükümlüdür.

 

53. Yurt yerleştirmesinde öncelik sırası nedir?

DORMİA’da kayıtlar müracaat sırasına göre alınır.

 
 

54. Yurt oda, pencere, koridor ve diğer yerlere afiş, poster, duyuru resim v.s. asılabilir veya yazı yazılabilir mi?

DORMİA’da Yurt Müdürü’nün onayı alınmadan herhangi bir duyuru veya afiş ve yazı asılmasına izin verilmemektedir.

 
 

55. DORMİA’dan çıkarılırsam, sonraki dönemlerde yine girebilir miyim?

DORMİA’dan çıkartılan veya kurallara aykırı davranışları bulunan öğrenciler, Yurt Komisyonu kararı ile bir daha DORMİA’ya alınmayabilirler.

 
 

56. Okuldan uzaklaştırma cezası alan öğrenci yurtta kalabilir mi?

Öğrencinin, okuduğu okulla ilişkisi kesilmediği sürece DORMİA’da kalabilir.

 
 

57. Arabamı nereye park edebilirim?

Öğrencilerimizin kullanımına sunulan kapalı otaparkımız mevcuttur.

 

58.Yurtlara geç başvurduğum takdirde yarıyıl ücretinin tamamını ödemek zorunda kalır mıyım?

Başvuru yaptığınız gün itibarıyla, aylık ücretin üzerinden günlük tutar belirlenerek konaklanacak olan zaman kadar ücret ödemesi alınır.

 
 

59. Annem, babam, kardeşim veya arkadaşım odamda kalabilir mi?

Öğrencinin 1. dereceden aynı cinsiyetten yakınları sadece hastalık zamanı ve acil durumlarda, odada müsait bir yatak bulunması ve odada kalan diğer öğrencilerin onayı ile, Yurt Müdürlüğü’nün iznini almak kaydı ile öğrencinin odasında kalabilirler. Bu izni Yurt Müdürlüğü verip vermemekte serbesttir.

 
 

60. Erken kayıt indiriminiz var mı? Ne zaman erken kayıt yaptırabiliyoruz ve avantajları nelerdir?

Evet, erken kayıt ile ilgili detaylı bilgi için internet sayfamızı takip edebilirsiniz.

 
 

61. Aynı odada bir sonraki yıl da kalabilir miyim?

Evet kalabilirsiniz. Bir önceki dönem içerisinde Yurt Müdürlüğü ile iletişime geçtiğiniz takdirde, konaklamakta olduğunuz odada bir sonraki dönem için yeriniz ayrılacaktır.

 
S.S.S